Branding & Communicatie

Beiruti Xpress

Ik speelde een belangrijke rol bij de lancering van Beiruti Xpress, een take-away only franchise van het bekende Libanese restaurant Beiruti. Ik werkte nauw samen met de eigenaren om ervoor te zorgen dat het merk consistent was met het al gevestigde Beiruti-merk, terwijl het zich toch onderscheidde als een uniek aanbod. Ik heb de brand identity gecreëerd, waaronder het logo en de visuele stijl die het merk vertegenwoordigen. Daarnaast heb ik ook het menu ontworpen, het raamdecor van de pre-launch periode en de eerste promotionele materialen gecreëerd.

Met ondertussen 2 locaties in Mechelen, België en Antibes, Frankrijk is Beiruti Xpress de go to place voor een snelle Libanese cuisine.

Pre-comp 1 (0;00;01;02) kopiëren
5825241 kopiëren
Play Video

Yokoso

Yokoso is a sushi restaurant in Ghent en Mechelen which offers fast, fresh and customised sushi. I completely transformed their communication style and brand identity while still respecting their already existing logo and fonts.

De Yokoso Chair Challenge

De Chair Challenge is een promotie-actie die ik bedacht heb voor Yokoso Sushi om op een unieke en interactieve manier het merk en de sushi rolls te promoten. Het concept is simpel: Wekelijks gingen we op de Instagram van Yokoso live deelnemers moeten als eerste met een Yokoso Sushi roll op een stoel zitten om €100 te winnen. Ik heb dit van idee tot uitvoering geleid en de actie was een groot succes, tijdens de Gentse feesten hebben we het zelfs elke dag gedaan. Hoe moeilijk we de locatie ook probeerde te maken, de challenge altijd binnen de 30 minuten afgelopen.

Hier een paar voorbeeldjes van een aantal winnaars:

Play Video
Play Video
Play Video

Watr

Als verantwoordelijke voor de branding en communicatie van Watr NV, heb ik mijn vaardigheden ingezet om de visuele identiteit van het bedrijf te ontwikkelen en te verbeteren. Ik heb presentaties gemaakt die werden gebruikt op toonaangevende beurzen, waaronder de horecabeurs waar meer dan 43.000 bezoekers aanwezig waren. Ook heb ik alle campagne videos en visuals voor een crowdlending-campagne gemaakt dat meer dan €117.000 heeft opgehaald in slechts twee maanden, wat meer was dan het beoogde doelbedrag.

Beiruti

Beiruti is een Libanees restaurant met een vestiging in Gent en Brussel. Dit merk ligt me nauw aan het hart aangezien ik hier ontzettend veel tijd heb gespendeerd en energie in heb gestoken om dit merk op de kaart te zetten. Net zoals Yokoso heb ik voor Beiruti elke dag content geüpload van begin mei tot eind september zonder een dag te missen. Met trots kan ik melden dat Beiruti tot de 16.000 volgers is geraakt in deze periode. Dit is niet alleen een bewijs van mijn toewijding en work ethic, maar ook een voorbeeld van hoe ik weet hoe ik online publiek kan boeien en binden.

Het creëren van zoveel content en het continu experimenteren heeft me veel geleerd over welke content werkt en hoe ik de aandacht van het online publiek kan trekken, vasthouden en een echte community op te bouwen. Het is een prestatie waar ik trots op ben en die de kracht van mijn vaardigheden als brand manager en communicatiespecialist laat zien.

Play Video

Op sociale media is het essentieel om in een korte tijd een krachtige boodschap over te brengen, en video’s kunnen een zeer effectieve manier zijn om dit te doen. Met mijn ervaring in het maken van dagelijkse posts en video’s weet ik dat dit 1 van vele facetten zijn die nodig zijn in de formule om meer zichtbaarheid te krijgen en meer potentiële klanten te bereiken.

Tijdens een marketing meeting kreeg ik de vraag hoe we meer 2b2 klanten kunnen aantrekken voor het restaurant Beiruti. Om dit doel te bereiken, bedacht ik het idee om een flyer te maken en samen met mini potjes hummus en baba ganoush dit te distribueren bij bedrijven in Gent. De flyer was ontworpen om op te vallen en het unieke en diverse aanbod van Beiruti te benadrukken om zo marktaandeel te winnen in de b2b office delivery markt.

Deze campagne bleek zeer succesvol te zijn. Ik ben er trots op te kunnen zeggen dat de “Ik ben de broodjes beu” campagne maar liefst 12 directe catering/deliveries heeft opgeleverd. 

Tijdens een marketing meeting kreeg ik de vraag hoe we meer 2b2 klanten kunnen aantrekken voor het restaurant Beiruti. Om dit doel te bereiken, bedacht ik het idee om een flyer te maken en samen met mini potjes hummus en baba ganoush dit te distribueren bij bedrijven in Gent. De flyer was ontworpen om op te vallen en het unieke en diverse aanbod van Beiruti te benadrukken om zo marktaandeel te winnen in de b2b office delivery markt.

Deze campagne bleek zeer succesvol te zijn. Ik ben er trots op te kunnen zeggen dat de “Ik ben de broodjes beu” campagne maar liefst 12 directe catering/deliveries heeft opgeleverd. 

Roote

Roote is een fictief project dat ik heb ontwikkeld om mijn vaardigheden op het gebied van branding en communicatie te demonstreren. Het platform is ontworpen om mensen te helpen bij het plannen van ecologisch verantwoorde reizen en routes. Het idee achter Roote is om mensen bewust te maken van hun ecologische voetafdruk en hen te helpen bij het nemen van duurzame beslissingen.